2009-03-26


Ja,nu var det ett tag sen jag skrev nåt igen. Det blir liksom ebb i fingrarna ibland. Men nu så..
Solen skiner för andra dagen i rad och idag är det riktigt härligt väder,knappt nån vind och blåst att tala om. Satt ute efter frukosten med en kaffe och mös på verandan. Åh,det var så härligt. Och Thea,lilla hjärtat hade ovanligt mycket spring i benen denna morgon. Hon for som en tok i snön med sin älskade röda minigolfboll..

Häromdagen gick jag runt knuten och får se att det tinat upp riktigt ordentligt kring huset. Vi har en solsida och alldeles längst husväggen växer snödroppar. Stora klasar,lite här och där. Sedan såg jag att det var andra växter på väg upp,jag tror det blir krokusar o liljor som kommer härnäst. Men då blir man riktigt glad..Det finns en vändning i alla fall,det finns en sol och det finns hopp om att det blir vår och sommar nån gång. Helt underbart.

Simningen och promenaderna går bra och det känns väldigt uppfriskande att äntligen komma igång med "träningen". Jag vill få det till en vana,att röra på sig varje dag,då man kan i alla fall. För något sådant rörelsemönster har jag aldrig haft. Och när man på lite äldre dar ska försöka ändra sig..ja,ni vet ju talesättet,att lära gamla hundar sitta.. (haha) Men har jag gett mig fan på det så ska jag nog lyckas med det också.

Igår var jag hos Mims och jag hjälpte henne med håret,klippte det och färgade det. Klippte det ganska kort i nacken och det blev en frisyr till slut. Så jag hoppas hon blev nöjd. Hon själv har ju svårigheter att göra detta själv. Såklart man hjälper till,om man kan d.v.s.

Ikväll ska vi,Mims,Mamma och nga till på blomsterkurs..Eller ja,vi ska lära oss att binda kransar och annat att sätta t.ex på ytterdörren. Jag o Mims har redan varit på en sån här kurs,men det var så kul så vi gör det igen. Ska göra en krans till svärföräldrarna oxå i vanlig ordning,dom brukar få en,såhär till påsk och hänga på dörren.

Obs! Bilden jag har här i bloggen på snödroppar är INTE en bild jag har tagit själv.

Kram på er alla!

1 kommentar:

  1. Snödroppar som snödroppar vacker syn i alla fall. jo du de blev kransar till slut men ja fick fixa till min lite till hemma.
    tackar för hjälp med håret med många många kramar, TACK

    SvaraRadera