2009-02-07

En lördag i livet..

Har idag haft huvudvärk i princip hela dagen.Känns som huvudet väger som en mindre lastbil och att ljusstrålarna från datorskärmen borrar sig in i ögonen som knivar. Så det blev ett alldeles ypperligt tillfälle att bädda ner sig i sängen igen (väldigt skönt,måste jag tillägga),och jag passade då på att läsa färdigt resten av en bok. Den första halvan streckläste jag nämligen häromkvällen. Jag kunde bara inte lägga ifrån mig den.Den är hysteriskt rolig och igenkännande. Läste klart den idag,men jag ville inte att den skulle ta slut...någonsin..
Boken heter "Swing it!" och är skriven av Linda Unnhem (hennes blogg). Jag har tyvärr haft svårt med koncentrationen de sista 7 åren och det har varit riktigt irriterande att inte kunna läsa en bok i vanlig ordning innan man går och lägger sig. Därför har det blivit suduko för hela slanten istället. Inget ont om det,men en bok är ju alltid en bok.
Jag vill varmt rekommendera den,så ser ni den,så köp den,ni kommer inte att ångra er. Får hoppas på en uppföljning (vilket jag läste att det ev skulle bli).

"Swing it!" av Linda Unnhem

Nu ska jag fortsätta min lördagskväll,grunnar på om jag ska hoppa på Melodifestivalståget. Hoppar jag inte på så riskerar jag att känna mig helt bortblåst då folk kommenterar deltagarna och låtarna. Men å andra sidan tycker jag allt har spårat ut och att det numera bara handlea om ett jippo för att samla in pengar; ring in hit, ring in dit,det kostar bara 9:90 kr per samtal..
Åh,jag blir så less..Men jag gillar idén annars med folk,känt som okänt som ställer upp och sjunger och som sedan visas upp som en sverigepokal i nåt fjolårsvinnande land. Men något godis,glass eller ostbågar lär det inte bli,kanske på sin höjd morotsstavar och Loka Citron,mumsigt. Men sånt man får stå ut med,kilorna ska ju bort..
Ha en underbar helg,mina vänner!
Kram Sarah

2 kommentarer:

  1. Hoppas du är fri huvudvärken,
    kommenterar ska va LOKA smulltron ;o)
    eller Loka apelsin...i brist på dessa går det bra med citorn..*skrattar*

    Ha en bra helg tjejen hälsa sambon.

    kram från oss morbror m fru

    SvaraRadera
  2. Ska nog läsa boken, ser intresant ut,ha de.

    SvaraRadera