2009-02-05

Idag var jag nere på "byn" med mamma,moster och lillasyster från Södertälje. Det var kallt och varmt om vartannat,in och ut i affärerna. Åh,det är så kul att träffa lillasyster,vi ses ju inte så ofta nuförtiden,förut umgicks vi JÄMT!! Gick t.o.m gymnasiet med henne och tog studenten tillsammans. Igår var jag över till min moster Mims och hjälpte till att fixa till en ordning-och-reda-anslagstavla till mina systerdöttrar i Avesta. Det behövs lite struktur och lite regler där i huset,och jag o Mims fixade denna,lite roliga belöningstavla. Använde oss av skumgummi"duttar", som fanns med i ett pysselpaket från Lidl.Perfekta till detta. Nåväl,hoppas tavlan kommer fungera så att mamma och pappa i huset får lite struktur dom oxå.
Tänkte jag skulle skriva lite allmän ibland oxå,för att variera mig,inte bara pyssel. Så här har ni mig,en vardags-snack-bloggis....eller nåt.
Käkade mat för en stund sen,slängde ihop en gratinerad fisk gratäng med ris,väldans gott. Min älskling därimot,han föredrog pommes och korv (vilket jag INTE gillar speciellt mycket). Så han åt sitt och jag mitt.Ibland funkar det oxå. Fixade disken och diskbänken så nu behöver jag inte ha så däligt samvete för att jag sitter här och surfar*s*

Jag blir såå arg..Denna gång är jag arg på tv 6 som har slutat sänt mitt favoritprogram Cops. Varje vardag,när jag kunde, så såg jag detta underbara program,kl sju satt jag bänkad framför tv:n. Varför inte sända fler säsonger?Håller nån med mig? Funderar på att ta ett allvarligt snack med ledningen för tv 6,tror ni dom bry sig om vad jag tycker? Haha..

Nä,nu ska jag leka datanörd en stund,men ni som läser detta,jag önskar er en fortsatt trevlig torsdagskväll.
Kramar från Sarah

2 kommentarer:

  1. Lilla gumman 6an har inte slutat visa COPS dom har bara ändrat tiden..kl 18.00 visas det...
    Jo du..hihi..jag är ingen norrlänning, jag är från Grängesberg med hull å hår..har bara bott dår uppe ett antal år, o blev lappsjuk, *ler*

    kram på dig å hälsa herrn i huset

    SvaraRadera
  2. hallå hallå =))

    ja jag hoppas åå hans tänder klarar sig ....såret på kinden ser lite hemskare ut i verkligheten .....men han har inte klagat att nått gör ont så de är nog bara bra med honom ,,,,

    ha de gott kram

    SvaraRadera