2009-02-15

Såå,nu var den över,den romantiska dagen på året. Och jag själv tog tillfället i akt att uppvakta min karl M med en 3 rätters middag. Kocken och dekoratören var givetvis jag.
Menyn bestod av:
Förrätt: Räkbåt med sallad,räkor,underbar dressing med purjolök och rostade trekanter.
Varmrätt: Kärlekskyckling invirad i proscottiskinka med en krämig oreganosås och potatisgnocci,till detta en sallad med spetskål,tomat och purjolök och vinägrett (värmd för att framhäva kryddorna)
Efterätt: Kladdkaka med vit chocklad med en vaniljsockersötad glasyr,och kaffe till detta.

Jodå,visst var det levande ljus och ljuv musik till middagen. Diskussionerna vid maten angick gipsväggen på ovanvåningen som är under tillbyggnad,har vi färg så det räcker?Jovisst,vi måste köpa ett väggfäste till platt-tv:n.Viruset jag trodde jag hade på datorn har försvunnit m.m

Jo,väldigt romantiska samtalsämnen må jag säga.Men å andra sidan,allt kan inte gå lika hett till som för 6,5 år sedan,eller? Rätta mig gärna om jag har fel..

Maten var god och ölen likaså.Efterrätten tog vi på övervåningen ihoprullade i soffan med en bra film.Ja,nåt annat än film gick inte att se för digital-tv boxen från Telia hade dött...igen. Så det blev till att mitt under middagsstök och städning och renbäddning så satt man i supporten på Telia. Tröttnade på telefonvarianten och bestämde mig resolut att chatta med en tekniker istället. Och vips,några minuter senare säger han att vi ska få en ny.Jag föreslår att vi själva kan hämta den i V-ås,istället för att vänta i tio dagar för att få den hemskickad. Detta är tredje boxen vi har nu. I somras blev allt som var ikopplat i första telejacket förstört av åskan. m hörde hur det small till här i rummet och det visade sig efter mycket om och men att jacket var sönderbränt. Så..telefonerna (hade tre st sladdlösa),modemet,digital-tv-boxen och routern blev kaputt.

Nog om detta.Jag hoppas alla ni andra hade en trevlig alla hjärtans dag. För min del brukar jag inte fira den speciellt mycket,tycker den är överskattad och kommersiell,allt för att handeln ska tjäna sig en hacka. Jag tycker man kan vara snäll,gullig och romantisk över hela året,en ynka dag i kalendern är allt som kärleken får...

Idag bar det alltså av till V-ås och vi har precis kommit hem därifrån.Vi var på en elgiganten och kom hemdragandes med för mycket än vad vi hade tänkt.Som vanligt så är vi lätta kunder som sväljer allt butikskillen med det käcka leendet säger med hull och hår.Att man aldrig lär sig. Nä,man får stå sitt kast,väl ute ur butiken.. Aningen skuldsatt och lätt köpångest är vanliga känslor då vi sitter i bilen på vägen hem. Makaroner nästa månad,ok,men det är väl inte så illa??
Ikväll blir det vårrullar,sweet chilisås och en bauta sallad till middag.Salladen är färdiggjord och vårrullarna ska bara,smack in i ugnen,färdigt.Idag har jag ingen större lust att stå vid spisen allt för länge.Tröttsamt ju att vara ute och ränna..

Kram,ta hand om er riktigt väl!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar